طرز تهیه مرغ بریان خانگی در فر

شنبه 17 آبان 1399
9:59
زلال احمدی

مرغ بریانی:

مرغ بریانی یکی از انواع غذاها با مرغ است که بسیار لذیذ و خوشمزه است و طرفداران زیادی هم دارد. با مرغ بریانی مطمئنا شما یک غذای دلچسب و چش نواز را برای عزیزانتان به ارمغان می آورید. بخصوص که یک مهمانی دور همی هم تشکیل داده باشید و بخواهید از دست پخت خود رونمایی کنید.

پس برای درست کردن این مرغ خوشمزه برای عزیزانتان با آشپزخانه سایت نمناک همراه باشید.

مرغ بریانی


مواد لازم

مرغ درسته یک عدد

زیره یک و نیم ق چ زیره

گشنیز یک و نیم ق چ
سیر سه حبه
روغن زیتون چهار قاشق غ
نمک و فلفل به میزان لازم
جعفری خرد شده سه قاشق غ
زعفران دو ق غ

طرز تهیه مرغ بریان

ابتدا مرغ تهیه شده را تمیز کنید و داخل شکمش را خارج کنید. تخم گشنیز و زیره رو آسیاب کنید سیر رو رنده ریز کنید و همراه با روغن زیتون، نمک وفلفل، جعفری و زعفران مخلوط کنید و با دست تمام سطح مرغ را به این مواد مخلوط شده آغشته کنید قسمت سینه مرغ رو زیر پوستش حتما از ادویه ها بزنید پاهای مرغ رو بهم وصل کنیدبال رو به سینه مرغ بدوزید. ته یه ظرف یکم هویج ، کرفس، سیر، لوبیا بذارید مرغ رو روی سبزیجات قرار بدین دو لیوان اب بریزید. روی مرغ رو فویل بکشید فویل رو جوری بکشید که مرغ هیچ تماسی با فویل نداشته باشه چند تا سوراخ کوچیک روی فویل ایجاد کنید.

فر را از قبل با حرارت 180 درجه گرم کنید و مرغ را در طبقه وسط فر به مدت دو ساعت قرار دهید تا مرغ پخته شود.

عطر و بوی مرغ شما قطعا هوش از سر خواهد بود و همه با دیدن این غذای لذیذ به شوق خواهند آمد.

مرغ بریانی آماده شده را وقتی از فر بیرون آوردید بگذارید کمی از حرارت بیفتد و بعد با چاقو تکه کنید و در کنار سس انار میل کنید.

تنها نکته مهمی که در مورد پخت مرغ بریانی باید توجه داشت این است که مقدار مناسبی از چاشنی، برای مرغی که کاملا بریان شده است ضرورت دارد. چرا که چاشنی باعث خوش طعم شدن مرغ می‌شود.

منبع : oneforall


[ بازدید : 297 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزباشی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]